Forsker: Det kan også blive cool at være konservativ

I arbejdet med at genvinde vælgernes gunst kan de konservative få nyttig inspiration fra virksomheders markedsføring. 

 markedsføring

Af Kim Rosenkilde Nielsen | [email protected]

Det er langt fra cool at være konservativ. Mens de radikale, Enhedslisten og Liberal Alliance har udviklet sig til politiske fænomener, hvis succes den traditionelle valgforskning har svært ved at forklare, så synes de konservative at være røget i den modsatte grøft.

”Når folk associerer til de konservative, så er de uhyggeligt hårde i filten. Partiet er bare ikke cool, det er ikke noget, særlig mange vil associeres med,” siger Sigge Winther Nielsen. Han er ph.d. ved Institut for Statskundskab på Københavns Universitet og har for nyligt udgivet bogen ’Politisk Marketing: Personer, Partier og Praksis’.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på Kommunen.dk
Glemt kodeord?

Kommunikation

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57