Politik fra rødderne

Forsker: Det kan også blive cool at være konservativ

I arbejdet med at genvinde vælgernes gunst kan de konservative få nyttig inspiration fra virksomheders markedsføring. 

 markedsføring

Af Kim Rosenkilde Nielsen | [email protected]

Det er langt fra cool at være konservativ. Mens de radikale, Enhedslisten og Liberal Alliance har udviklet sig til politiske fænomener, hvis succes den traditionelle valgforskning har svært ved at forklare, så synes de konservative at være røget i den modsatte grøft.

”Når folk associerer til de konservative, så er de uhyggeligt hårde i filten. Partiet er bare ikke cool, det er ikke noget, særlig mange vil associeres med,” siger Sigge Winther Nielsen. Han er ph.d. ved Institut for Statskundskab på Københavns Universitet og har for nyligt udgivet bogen ’Politisk Marketing: Personer, Partier og Praksis’.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Log ind på
Glemt kodeord?

Kommunikation


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57