Politik fra rødderne

Nyt innovationshus vil have "oprigtig dialog" med borgerne

Med et nyåbnet innovationshus i midten af byen ønsker København en bedre inddragelse af borgere og virksomheder. Målet er blandt andet at skabe innovation på tværs af forvaltninger, fortæller kommunens innovationschef, Diana Arsovic Nielsen.

 q&a

Af Jonas Sloth Bach | [email protected]

Hvordan kan kommunerne forbedre sig på borgerinddragelse i forhold til innovationsarbejdet?

- Jeg mener, at kommunerne involverer brugere lidt tilfældigt i en mødestruktur, der fungerer for administrationen i forvaltningerne. Ofte bliver borgerne inviteret ind for at lytte til kommunens tanker og så give noget feedback på det. Det er ikke altid, der er en oprigtig dialog for at lære af og forstå borgerne, så man kan omsætte deres input til udviklingskraft.

Hvad skal kommunerne så gøre?

- Med en anden metodik med fokus på observation, involvering i en kreativ proces og med fokus på adfærd, kan vi blive meget klogere og mere kreative omkring, hvordan vi kan løse tingene, frem for bare at bruge borgerne som en slags høringspartner.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Innovation

Kommunikation

Organisation & ledelse


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57