Politik fra rødderne

Ved at overholde få huskeregler kan man forbedre sin kommunikation til borgerne markant. Foto: Thomas Borberg, Polfoto.
Ved at overholde få huskeregler kan man forbedre sin kommunikation til borgerne markant. Foto: Thomas Borberg, Polfoto.

Sådan skriver du, så alle forstår det

Her er de væsentligste tommelfingerregler, når man skriver til borgerne. 

 sprog

Af Susanne Sayers | [email protected]

Gør formålet klart

Alt for mange breve gør modtageren forvirret, fordi det ikke fremgår, hvad borgeren skal bruge det til. Borgeren skal have svar på, hvad han eller hun skal vide, tænke eller gøre, når vedkommende læser brevet fra kommunen. Svaret skal fremgå af de allerførste linjer, skriv for eksempel “Du modtager dette brev, fordi …”

Gør det klart, hvad borgeren derefter skal foretage sig, og hvordan vedkommende skal gøre det.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Log ind på
Glemt kodeord?

Kommunikation


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57