Ved at overholde få huskeregler kan man forbedre sin kommunikation til borgerne markant. Foto: Thomas Borberg, Polfoto.
Ved at overholde få huskeregler kan man forbedre sin kommunikation til borgerne markant. Foto: Thomas Borberg, Polfoto.

Sådan skriver du, så alle forstår det

Sådan skriver du, så alle forstår det

Her er de væsentligste tommelfingerregler, når man skriver til borgerne. 

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Gør formålet klart

Alt for mange breve gør modtageren forvirret, fordi det ikke fremgår, hvad borgeren skal bruge det til. Borgeren skal have svar på, hvad han eller hun skal vide, tænke eller gøre, når vedkommende læser brevet fra kommunen. Svaret skal fremgå af de allerførste linjer, skriv for eksempel “Du modtager dette brev, fordi …”

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier