Oplevelsesøkonomien redder ikke udkanten

Over alt i landet satses der på kreativitet, oplevelser og kultur for at skabe vækst. Men på trods af massive investeringer og store forventninger har oplevelsesøkonomien ikke ændret på, at udkantskommunerne er under pres. 

 strategi

Af Thea Storm Pedersen | [email protected]

Koncertsale, palmestrande, festivaler og kunstevents. Det skorter ikke på opfindsomme ideer og omfangsrige initiativer, når kommuner landet over satser på vækst med udgangspunkt i oplevelser. Satsningen på at sælge oplevelser har gennem de seneste ti år vundet indpas i kommunernes strategiske planlægning både i form af brandingstrategier og som en del af erhvervsudviklingen. 

Alene i Region Nordjylland har 11 ud af 11 kommuner valgt at arbejde med oplevelsesøkonomi som strategisk fokus.  Og mens det går godt for de større kommuner, har de mindre stadig svært ved at trække flere skatteydere til.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på Kommunen.dk
Glemt kodeord?

HR & uddannelse

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57