Oplevelsesøkonomien redder ikke udkanten

Oplevelsesøkonomien redder ikke udkanten

Over alt i landet satses der på kreativitet, oplevelser og kultur for at skabe vækst. Men på trods af massive investeringer og store forventninger har oplevelsesøkonomien ikke ændret på, at udkantskommunerne er under pres. 

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Koncertsale, palmestrande, festivaler og kunstevents. Det skorter ikke på opfindsomme ideer og omfangsrige initiativer, når kommuner landet over satser på vækst med udgangspunkt i oplevelser. Satsningen på at sælge oplevelser har gennem de seneste ti år vundet indpas i kommunernes strategiske planlægning både i form af brandingstrategier og som en del af erhvervsudviklingen. 

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier