Politik fra rødderne
Sagsbehandlere kan have tendens til at skrive alenlange og uforståelige brevet til borgerne for at være helt dækket ind, hvis en klagesag opstår. Prisen er, at borgerne intet forstår og retter frustrationen mod kommunen. I Egedal har de gjort noget ved den dårlige kommunikation. Pablo Blasberg, Ritzau Foto.

Nu skal volapyk-sprog udryddes

Indforstået kancellisprog i alenlange kommunale breve frustrerer mange borgere. Men der kan løsnes op for både sprog og frustrationer til glæde for alle.

 problemknuserne

Af Susanne Sayers | susanne@kommunen.dk

Velkommen til kommunen.dk

Du kan tegne 30 dages gratis prøveabonnement her

Du får tilsendt et kodeord med det samme!

Allerede abonnent? Log ind her:

Glemt kodeord?

Kommunikation


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.


© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57