Sagsbehandlere kan have tendens til at skrive alenlange og uforståelige brevet til borgerne for at være helt dækket ind, hvis en klagesag opstår. Prisen er, at borgerne intet forstår og retter frustrationen mod kommunen. I Egedal har de gjort noget ved den dårlige kommunikation. Pablo Blasberg, Ritzau Foto.
Sagsbehandlere kan have tendens til at skrive alenlange og uforståelige brevet til borgerne for at være helt dækket ind, hvis en klagesag opstår. Prisen er, at borgerne intet forstår og retter frustrationen mod kommunen. I Egedal har de gjort noget ved den dårlige kommunikation. Pablo Blasberg, Ritzau Foto.

Nu skal volapyk-sprog udryddes

Nu skal volapyk-sprog udryddes

Indforstået kancellisprog i alenlange kommunale breve frustrerer mange borgere. Men der kan løsnes op for både sprog og frustrationer til glæde for alle.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

For langt, for meget, for knudret, for uklart. Kommunernes breve lider under en lang række problemer, som gør borgerne dybt frustrerede og tilsvarende giver stress, store mængder unødvendige klager og månedlange brevvekslinger for de kommunale sagsbehandlere.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier