Manglende brugervenlighed kan bremse digital selvbetjening

Manglende brugervenlighed kan bremse digital selvbetjening

Brugervenlighed bliver altafgørende i bestræbelsen for at få borgerne til at hjælpe sig selv på internettet. Og det ser ikke for godt ud, vurderer professor

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Digital selvbetjening kan ifølge en netop offentliggjort rapport spare det offentlige for en lille milliard kroner. Det forudsætter bare, at kommunerne, staten og Udbetaling Danmark får lavet løsninger, som borgerne gider og kan finde ud af at bruge.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier