Politik fra rødderne

Manglende brugervenlighed kan bremse digital selvbetjening

Brugervenlighed bliver altafgørende i bestræbelsen for at få borgerne til at hjælpe sig selv på internettet. Og det ser ikke for godt ud, vurderer professor

 digitalisering

Af Kim Rosenkilde Nielsen | [email protected]

Digital selvbetjening kan ifølge en netop offentliggjort rapport spare det offentlige for en lille milliard kroner. Det forudsætter bare, at kommunerne, staten og Udbetaling Danmark får lavet løsninger, som borgerne gider og kan finde ud af at bruge.

Der har vi balladen og et stort svaghedspunkt i den aktuelle udrulning af den del af Den Fællesoffentlige Digitaliseringsstrategis, som handler om selvbetjening. Det mener professor Kim Normann Andersen fra Institut for Statskundskab ved Aalborg Universitet.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

It

Økonomi


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57