Politik fra rødderne

Lange reklameaftaler kvæler konkurrence

Aarhus og Aalborg laver reklameaftaler på op til 30 år. Det fastlåser konkurrencen og er ikke i ånd med udbudsdirektiverne, vurderer ekspert.

 dominans

Af Sine Riis Lund | [email protected]

Vind en kontrakt på 15 år og udeluk andre konkurrenter i op til 30 år. Det er det lukrative tilbud, som outdoor-reklamefirmaet AFA JCDecaux har vundet i de to kommuner Aarhus og Aalborg.

Det viser en aktindsigt, som Kommunen har sendt af sted til landets fire største kommuner. I kontrakterne får kommunerne leveret og vedligeholdt byinventar som affaldskurve, reklamesøjler og buslæskærme, mens leverandørerne får lov at sælge reklameplads på udstyret.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Log ind på
Glemt kodeord?

Økonomi


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57