Kommunen.dk
MENU
Skolereformen er endnu ikke på plads, for mange elever oplever træthed som følge af de længere skoledage, mener man hos Børns Vilkår. Venstres undervisningsordfører Anni Matthiesen er dog ikke enig i, at reformen er hovedskurken. Problemerne kan løses lokalt, siger hun. 
Foto: Jens Dresling / Polfoto
Skolereformen er endnu ikke på plads, for mange elever oplever træthed som følge af de længere skoledage, mener man hos Børns Vilkår. Venstres undervisningsordfører Anni Matthiesen er dog ikke enig i, at reformen er hovedskurken. Problemerne kan løses lokalt, siger hun. Foto: Jens Dresling / Polfoto

Længere skoledage svækker koncentrationsevnen

Længere skoledage svækker koncentrationsevnen

En ny trivselsundersøgelse viser, at over halvdelen af danske skoleelever mangler energi og koncentration hver dag eller flere gange om ugen. Samtidig mener 62 procent, at skoledagen er for lang. Lektor i pædagogik ser en klar sammenhæng. 

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Øjenlågene fyldes med bly. Hvert blink føles tungere. To plus to virker som kvantefysik, og samme sætning skal genlæses flere gange, før meningen viser sig. Den oplevelse sidder mere end halvdelen af danske skolebørn med enten hver dag eller flere gange om ugen. Det viser en ny trivselsmåling, som TNS Gallup har lavet for Børns Vilkår.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.