KMD presser monopolaftalerne

Der er opstået en hård kamp mellem KMD og kommunerne om priserne på de produkter, KMD stadig har monopol på. It-firmaet er flere gange blevet nødt til at betale penge eller trække varslede prisstigninger tilbage.

 tema: it

Af Emil Ellesøe Ditzel | [email protected]

Der er forskel på at lave forretning med familien og med udefrakommende. Det billede bliver hyppigt brugt, når forholdet mellem kommunerne og KMD skal beskrives, et års tid efter KMD blev solgt af KL, og familien derfor blev skilt. 

”Tidligere var vi søskende. Vi skulle betale til vores egen it-virksomhed, så det gik nok alt sammen. Med salget af KMD, blev det til en professionel virksomhed, der skulle tjene mest muligt, hvilket er fair. Jeg undrer mig bare over, at KMD har valgt en strategi, der i den grad udpiner kunderne i stedet for at lægge sig i selen for at sikre et godt kundeforhold,” siger Jørgen Kristensen, formand for Foreningen af Kommunale IT-chefer og selv it-chef i Egedal.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på
Glemt kodeord?

It


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57