Ledere, der lykkes. Kommunen.dk har spurgt en række offentlige ledere, hvordan de er lykkedes med at skabe resultater gennem deres ledelse.
Ledere, der lykkes. Kommunen.dk har spurgt en række offentlige ledere, hvordan de er lykkedes med at skabe resultater gennem deres ledelse.
Foto: Privatfoto

“Jeg giver medarbejderne lov og mulighed for, at de kan gå et skridt længere for borgeren”

It- og Borgerservicechef i Lejre Kommune, Jessie Lynggaard, udfordrer gerne lovgivningen, hvis det kan gavne borgeren på den lange bane.

 lederportræt

Af Astrid Skov Andersen | [email protected]

Den vigtigste egenskab for en leder er ifølge Jessie Lynggard, at man kan sætte en retning. Og den retning, som hun har sat som leder for It og Borgerservice i Lejre Kommune, har særligt vægt i værdien fra kommunens strategi “frirum til initiativ”, og det handler om at give medarbejderne rammerne og mulighederne for at tænke selv, tolke lovgivningen og gå lidt længere i indsatsen for en borger, hvis det kan hjælpe vedkommende på længere sigt.

   Det, at borgere bliver kastet rundt med nogle ret følsomme emner, må være den største udfordring, vi har som offentlig virksomhed.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på
Glemt kodeord?

Organisation & ledelse


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.


Læs også:


Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57