Ledere, der lykkes. Kommunen.dk har spurgt en række offentlige ledere, hvordan de er lykkedes med at skabe resultater gennem deres ledelse.
Ledere, der lykkes. Kommunen.dk har spurgt en række offentlige ledere, hvordan de er lykkedes med at skabe resultater gennem deres ledelse.
Foto: Privatfoto

“Jeg giver medarbejderne lov og mulighed for, at de kan gå et skridt længere for borgeren”

“Jeg giver medarbejderne lov og mulighed for, at de kan gå et skridt længere for borgeren”

It- og Borgerservicechef i Lejre Kommune, Jessie Lynggaard, udfordrer gerne lovgivningen, hvis det kan gavne borgeren på den lange bane.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Den vigtigste egenskab for en leder er ifølge Jessie Lynggard, at man kan sætte en retning. Og den retning, som hun har sat som leder for It og Borgerservice i Lejre Kommune, har særligt vægt i værdien fra kommunens strategi “frirum til initiativ”, og det handler om at give medarbejderne rammerne og mulighederne for at tænke selv, tolke lovgivningen og gå lidt længere i indsatsen for en borger, hvis det kan hjælpe vedkommende på længere sigt.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier