It-leverandører: Spar 6 milliarder

Der er mange penge at spare, hvis kommunerne bliver mere digitale i deres kontakt til borgerne, vurderer Det Digitale Råd. Men på flere af de områder, hvor besparelsespotentialet er størst, er der også stor modvilje mod digitalisering.

 digitalisering

Af Redaktionen | [email protected]

Mere end 150 millioner gange om året er borgere i kontakt med deres kommune – og ifølge Det Digitale Råd foregår det alt for ofte på den gammeldags facon, hvor borgeren fysisk møder op på et kontor eller en institution.

Det Digitale Råd, der tegnes af KMD, Microsoft og TDC, giver i det nye debatoplæg ‘Effektiviser borgernes kontakt til det offentlige’ bud på,  hvor, hvordan og hvor meget kommunerne kan spare ved at flytte dele af borgerkontakten til digitale platforme: op til 6 milliarder kroner samlet,  særligt på områder som børnepasning, læger, biblioteker og kommunal borgerservice.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på Kommunen.dk
Glemt kodeord?

It

Økonomi

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57