Kommunen.dk
MENU

Inklusionsmål svækker det faglige niveau

En ekspertgruppe er på vej med en rapport med kritikpunkter og anbefalinger til inklusion. Men allerede nu peger meget på, at kvantitative mål har stået i vejen for den gode inklusion. Danmarks Lærerforening ønsker konkrete handleplaner.

Inklusionsmål svækker det faglige niveau

En ekspertgruppe er på vej med en rapport med kritikpunkter og anbefalinger til inklusion. Men allerede nu peger meget på, at kvantitative mål har stået i vejen for den gode inklusion. Danmarks Lærerforening ønsker konkrete handleplaner.
Ifølge psykolog og ph.d. Rasmus Alenkær er det en fundamental fodfejl ikke at skelne mellem kvalitativ inklusion og administrativ inklusion, der blot handler om, hvor mange børn der er indskrevet på skolen.  
Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto
Ifølge psykolog og ph.d. Rasmus Alenkær er det en ”fundamental fodfejl” ikke at skelne mellem kvalitativ inklusion og administrativ inklusion, der blot handler om, hvor mange børn der er indskrevet på skolen. Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele Kommunen.dks artikler internet til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele Kommunen.dks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på kommunen.dk

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.

FRA FORSIDEN
Til toppen
GDPR