Hanne bag skranken gør borgerne trygge

Kontakten med en medarbejder i borgerservice giver mange borgere troen på, at alt går rigtigt til med deres ansøgning. Derfor fravælger de digital selvbetjening, viser undersøgelse.

 selvbetjening

Af Sine Riis Lund | [email protected]

Min ansøgning er i trygge hænder, når jeg har leveret den til Hanne bag skranken, kigget hende i øjnene og forklaret min situation. Denne følelse har mange af de borgere, der opsøger den personlige betjening i borgerservice.

Det viser en undersøgelse af ph.d. Søren Skaarup fra Syddansk Universitet. Han har lavet 138 interviews med borgere, der mødte op i borgerservice i Ballerup. Selv om der for nogle er lavpraktiske årsager til at fravælge den digitale selvbetjening, såsom manglende viden om, at løsningen eksisterede, så er den personlige betjening for mange et positivt tilvalg.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på Kommunen.dk
Glemt kodeord?

Arbejdsmarked

Social & sundhed

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57