Politik fra rødderne

Hanne bag skranken gør borgerne trygge

Kontakten med en medarbejder i borgerservice giver mange borgere troen på, at alt går rigtigt til med deres ansøgning. Derfor fravælger de digital selvbetjening, viser undersøgelse.

 selvbetjening

Af Sine Riis Lund | [email protected]

Min ansøgning er i trygge hænder, når jeg har leveret den til Hanne bag skranken, kigget hende i øjnene og forklaret min situation. Denne følelse har mange af de borgere, der opsøger den personlige betjening i borgerservice.

Det viser en undersøgelse af ph.d. Søren Skaarup fra Syddansk Universitet. Han har lavet 138 interviews med borgere, der mødte op i borgerservice i Ballerup. Selv om der for nogle er lavpraktiske årsager til at fravælge den digitale selvbetjening, såsom manglende viden om, at løsningen eksisterede, så er den personlige betjening for mange et positivt tilvalg.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Arbejdsmarked

Social & sundhed


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57