Politik fra rødderne

Tour de France er først og fremmest én stor reklame for Frankrig, siger Rasmus Skov. Her Jakob Fuglsang foran Mont-Saint-Michel under en enkeltstart i 2014.
Tour de France er først og fremmest én stor reklame for Frankrig, siger Rasmus Skov. Her Jakob Fuglsang foran Mont-Saint-Michel under en enkeltstart i 2014.
Foto: Niels Meilvang, Ritzau Scanpix

Forskningschef: Dæmp de økonomiske forventninger og nyd festen

Rasmus Skov fra Idrættens Analyseinstitut advarer kommunerne om, at optimistiske forventninger til afkast af idrætsbegivenheder næsten aldrig holder i den virkelige verden.

 ro på

Af Morten Guldberg | [email protected]

Da erhvervsminister Rasmus Jarlov (K) proklamerede, at Tour de France-starten i Danmark ville nå ud til 3,5 mia. fjernseere kloden rundt, skulle Rasmus K. Storm lige synke kaffen en ekstra gang.

Analyse- og forskningschefen på Idrættens Analyseinstitut har beskæftiget sig indgående med samfundseffekter af store sportsbegivenheder og set, hvordan de ofte karakteriseres af overdreven optimisme og urealistiske forventninger til de afledte, økonomiske effekter.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Kultur

Økonomi


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57