Tour de France er først og fremmest én stor reklame for Frankrig, siger Rasmus Skov. Her Jakob Fuglsang foran Mont-Saint-Michel under en enkeltstart i 2014.
Tour de France er først og fremmest én stor reklame for Frankrig, siger Rasmus Skov. Her Jakob Fuglsang foran Mont-Saint-Michel under en enkeltstart i 2014.
Foto: Niels Meilvang, Ritzau Scanpix

Forskningschef: Dæmp de økonomiske forventninger og nyd festen

Forskningschef: Dæmp de økonomiske forventninger og nyd festen

Rasmus Skov fra Idrættens Analyseinstitut advarer kommunerne om, at optimistiske forventninger til afkast af idrætsbegivenheder næsten aldrig holder i den virkelige verden.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Da erhvervsminister Rasmus Jarlov (K) proklamerede, at Tour de France-starten i Danmark ville nå ud til 3,5 mia. fjernseere kloden rundt, skulle Rasmus K. Storm lige synke kaffen en ekstra gang.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier