Politik fra rødderne

Få reklamefirmaer dominerer byrummet

To firmaer dominerer fuldstændig markedet for outdoor-reklamer på byinventar, og det stiller kommunerne i en skidt forhandlingsposition.

 duopol

Af Sine Riis Lund | [email protected]

Når du trasker gennem bybilledet og blikket falder på store reklamer for Stimorol og Femilet på buslæskærme og informationsstandere, så kan du være næsten sikker på, at det enten er firmaet AFA JCDecaux eller Clear Channel, der står bag.

AFA JCDecaux har kontrakter med 26 kommuner, heraf de fire største, mens Clear Channel har aftaler med 41 af landets kommuner. Reelt sidder de to aktører med et duopol, da mange kommuner ikke har denne type aftaler.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Økonomi


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57