Få reklamefirmaer dominerer byrummet

To firmaer dominerer fuldstændig markedet for outdoor-reklamer på byinventar, og det stiller kommunerne i en skidt forhandlingsposition.

 duopol

Af Sine Riis Lund | [email protected]

Når du trasker gennem bybilledet og blikket falder på store reklamer for Stimorol og Femilet på buslæskærme og informationsstandere, så kan du være næsten sikker på, at det enten er firmaet AFA JCDecaux eller Clear Channel, der står bag.

AFA JCDecaux har kontrakter med 26 kommuner, heraf de fire største, mens Clear Channel har aftaler med 41 af landets kommuner. Reelt sidder de to aktører med et duopol, da mange kommuner ikke har denne type aftaler.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på Kommunen.dk
Glemt kodeord?

Økonomi

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57