Politik fra rødderne

Det offentlige kan lære af LEGO

Med lokale politikeres enighed om, at økonomien skal reddes igennem reformer og ikke kunigennem nedskæringer, har vi fået noget a la et to-partisystem, kommenterer redaktør Claus G. Theilgaard.

Af Claus G Theilgaard | [email protected]

Da krisen var størst for legetøjs-giganten LEGO, analyserede virksomheden på sit produkt og sit marked. Den dengang økonomisk pressede Billund-virksomhed nåede frem til, at den havde svigtet sine kunder: børnene.

LEGO havde udviklet sig til at være alt andet end geniale byggeklodser, hvis store styrke er at give rum for at lade fantasien spille. LEGO skar alt det overflødige væk og gjorde i en opsigtsvækkende turnaround sig igen gode venner med børnene.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Log ind på
Glemt kodeord?

Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57