Kommunen.dk
MENU
Som borgerrådgiver i Høje-Taastrup Kommune har Bettina Post det seneste år haft fingrene nede i substansen. Den tidligere formand for Dansk Socialrådgiverforening møder borgerne, når de ikke orker det kommunale system længere. Hendes diagnose lyder på: træghed, langsommelighed og alt for stort fokus på reglerne fremfor på mennesket.
Foto: Simone Fals / Polfoto
Som borgerrådgiver i Høje-Taastrup Kommune har Bettina Post det seneste år haft fingrene nede i substansen. Den tidligere formand for Dansk Socialrådgiverforening møder borgerne, når de ikke orker det kommunale system længere. Hendes diagnose lyder på: træghed, langsommelighed og alt for stort fokus på reglerne fremfor på mennesket. Foto: Simone Fals / Polfoto

”De skal helst ikke tænke: Åh nej, nu kommer hende borgerrådgiveren flagrende”

”De skal helst ikke tænke: Åh nej, nu kommer hende borgerrådgiveren flagrende”

Bettina Post er tilbage i det kommunale system i Høje Taastrup. Her hjælper hun borgere ud af det kviksand, de føler, de hænger i, og skal samtidig føre en god dialog med de ansvarlige sagsbehandlere. Systemet er – alle vegne – præget af træghed og sager, der kører i ring, siger hun.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Som markant formandsstemme hos Dansk Socialrådgiverforening blev hun kimet ned af journalister fra klokken 6 om morgenen. De ville have hendes holdning til stort set hvad som helst, der havde en snert af noget socialfagligt. Nu møder Bettina Post hver dag på arbejde i Høje Taastrup Kommune, hvor hun som borgerrådgiver er tilbage ved substansen.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.