Politik fra rødderne

Borgerservice kan bane vej for teknologisk revolution

I fremtiden bliver it og anden teknologi i højere grad end i dag en hjørnesten i kommunal forvaltning. Men det kræver, at den måde, kommunerne arbejder med borgerservice på, bliver organiseret på en anden måde – helt fra bunden. Arbejdet er allerede godt i gang.

 it

Af Redaktionen | [email protected]

”Jeg kunne tale fra nu af og et godt stykke ind i det nye år om kommunernes it-udfordringer,” siger formanden for de kommunale it-chefer, Jørgen Kristensen, der dog ikke har tid til flere ugers enetale, fordi han også har et lønarbejde med at løse netop de opgaver som centerchef for it for Egedal Kommune.

”En af de store opgaver bliver et opgør med hele det systemkompleks, der ligger bag den kommunale forvaltning. Vi kommer til at ændre den måde, kommunerne og resten af det offentlige skal drive forretning på – og det ændrer også grundlæggende ved de tilhørende it-systemer,” siger Jørgen Kristensen og peger på, at al den logik, der ligger til grund for forvaltningen i kommunerne, stammer fra den første velfærdsbølge tilbage i 70’erne og 80’erne.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

It


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57