Kommunen.dk
MENU

Begrænsede besparelser ved ’tvangsdigitalisering’

Begrænsede besparelser ved ’tvangsdigitalisering’

En ny rapport vurderer, at kommunerne kan spare en halv milliard på digital selvbetjening. Småpenge siger professor. Ambitiøst fastholder KL og Digitaliseringsstyrelsen

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Kravet om obligatorisk digital selvbetjening kommer ikke til at betyde revolutioner i den kommunale borgerservice. Omfanget er for snævert og det økonomiske potentiale for småt. Det vurderer professor ved Instut for Statskundskab på Aalborg Universitet Kim Normann Andersen efter at have set nærmere på den konsulentrapport, som danner grundlaget for den fremadrettede politiske proces med at indføre obligatorisk digital selvbetjening i det offentlige.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.