Kommunen.dk
MENU
- Hvis vi kan fjerne én bil fra vejene, påvirker det både CO2-udledningen i kommunen og generelt trængsel og slitage på vejene. Derudover har det en gavnlig effekt for den enkelte borger, som statistisk bliver gladere og sundere af at tage cyklen, fortæller Jakob Skovgaard Villien, trafik- og mobilitetsplanlægger i Roskilde Kommune.
- Hvis vi kan fjerne én bil fra vejene, påvirker det både CO2-udledningen i kommunen og generelt trængsel og slitage på vejene. Derudover har det en gavnlig effekt for den enkelte borger, som statistisk bliver gladere og sundere af at tage cyklen, fortæller Jakob Skovgaard Villien, trafik- og mobilitetsplanlægger i Roskilde Kommune.
Foto: Christian Lindgren/Ritzau Scanpix

Elcyklen kan blive kommunernes trafikale supervåben

Elcyklen kan blive kommunernes trafikale supervåben

I Roskilde har man længe udlånt elcykler med succes til borgerne. Men særligt en projektleder har med socialt engagement vist, at elcyklerne kan have stort potentiale for både borgere og kommunen.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Vinterens blæsende, kolde og våde vejr har endnu ikke sluppet sit tag i Danmark, selvom foråret så småt er begyndt at banke på. Særligt cykelturene frem og tilbage fra arbejde lokker ikke, mens bilen frister tilsvarende. 

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.