Kommunen.dk
MENU
En mor henter hjemmetest-kit på Gasværksvejens Skole, Vesterbro, selv om børnene også kan blive testet på skolen. Håndteringen og styringen af coronaindsatserne har varieret fra kommune til kommune, viser forskningsprojekt fra SDU.
En mor henter hjemmetest-kit på Gasværksvejens Skole, Vesterbro, selv om børnene også kan blive testet på skolen. Håndteringen og styringen af coronaindsatserne har varieret fra kommune til kommune, viser forskningsprojekt fra SDU.
Foto: Thomas Borberg, Ritzau Scanpix (arkiv)

Covid-erfaringer fra skoler samlet til næste gang

Covid-erfaringer fra skoler samlet til næste gang

10. mar. 2022
 Peter Henrik Raae
PETER HENRIK RAAE
LEKTOR,
INSTITUT FOR KULTURVIDENSKABER, SDU
Email
Finn Wiedemann
FINN WIEDEMANN
LEKTOR,
INSTITUT FOR KULTURVIDENSKABER, SDU
Email
To lektorer fra Syddansk Universitet har kigget nærmere på skoleforvaltningernes strategier under coronakrisen.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Coronakrisen udgjorde en krise på en række niveauer; systemisk, nationalt, internationalt og samfundsmæssig, som Vedby Rasmussen skriver i "Krisesamfundet" fra 2021. I det perspektiv var den del af krisen, der involverede nedlukningen af skoleområdet i Danmark, kun en lille del men dog en del, der fik betydning for hundrede tusindvis af børn og deres forældre.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.