Man skal ikke se sociale medier som et envejs-medie, hvor man kan sige alt, uden at der kommer noget tilbage. To eksperter anbefaler, at man tackler debatter ved at gå i dialog med dem, som er uenige med en. På den måde viser man sig som en engageret politiker. 
 Foto: Bjorn Lie / Ritzau Foto
Man skal ikke se sociale medier som et envejs-medie, hvor man kan sige alt, uden at der kommer noget tilbage. To eksperter anbefaler, at man tackler debatter ved at gå i dialog med dem, som er uenige med en. På den måde viser man sig som en engageret politiker. Foto: Bjorn Lie / Ritzau Foto

Guide: Sådan bruger du sociale medier i valgkampen

Guide: Sådan bruger du sociale medier i valgkampen

Sats på Facebook og vis holdninger, kant og personlighed. Sådan lyder rådene fra to eksperter i sociale medier.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Der er ikke længe til november og det kommende kommunalvalg. Snart skal kandidater fra hele landet ud i valgkamp om borgmesterkæder og sæder i kommunalbestyrelser. Men den kommunale valgkamp flytter i stigende grad fra valgmøder, TV og aviser til de sociale medier.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier