Politik fra rødderne

Ny model skal sikre fair fordeling af penge til specialundervisning

En ny budgetfordelingsmodel fra KORA skal gøre det nemmere for kommuner at give skoler med størst specialundervisningsbehov flere penge - og tage fra skolerne med mindre behov

 skole

Af Laura Fischer Larsen | [email protected]

Forskningsinstituttet KORA er netop barslet med en model til fordeling af specialundervisningsmidler til skoler. Med den kan kommuner fordele specialundervisningsmidlerne på en mere objektivt fair måde. Den giver nemlig et faktabaseret bud på de relative specialundervisningsbehov, som de enkelte skoler i en kommune har.

Modellen er udviklet af konsulent og cand.scient.pol. Søren Teglgaard Jakobsen, som fortæller, at kommunerne mangler rettesnore for, hvordan de skal fordele specialundervisningsmidler mellem deres skoler.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Børn & unge

Økonomi


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57