Illustration: Jakob Thuemoes
Illustration: Jakob Thuemoes

Kommuner profilerer sig for millioner

Kommuner profilerer sig for millioner

To ud af tre kommuner øger udgifterne til branding i forsøget på at lokke tilflyttere til. Men kommunerne brander forgæves og forkert, lyder det fra eksperter.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Børnenes hovedstad, EnergiMetropol, Danish For Progress, The Bay, LejreForLivet. Der er talrige eksempler på kommuner, der har fået et slogan for at kunne skille sig ud. I sidste uge fik Lydens By, Struer, sågar et lydlogo, der på mindre end fem sekunder skal formidle byens brand i lydbølger.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier