Politik fra rødderne
Illustration: Jakob Thuemoes

Kommuner profilerer sig for millioner

To ud af tre kommuner øger udgifterne til branding i forsøget på at lokke tilflyttere til. Men kommunerne brander forgæves og forkert, lyder det fra eksperter.

 markedsføring

Af Jonas Sloth Bach | [email protected]

Børnenes hovedstad, EnergiMetropol, Danish For Progress, The Bay, LejreForLivet. Der er talrige eksempler på kommuner, der har fået et slogan for at kunne skille sig ud. I sidste uge fik Lydens By, Struer, sågar et lydlogo, der på mindre end fem sekunder skal formidle byens brand i lydbølger.

”I lydlogoet kan man høre lyde fra havnen, hvor naturen møder kulturen. Samtidig signalerer den rolige og varme guitar dimensionen ‘tæt på mennesket' som en naturlig del af Struer. Der er fokus på natur, harmoni og nære relationer,” hævder kommunen i en pressemeddelelse. Og Struer er bestemt ikke den eneste kommune, der forsøger at skabe sig et brand.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Kommunikation

Økonomi


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57