Kommunen.dk
MENU
Offentlige myndigheder kan blive meget bedre til at skrive korte, klare og korrekte budskaber til borgerne. Men man skal huske, at modtageren ikke kender forvaltningens daglige jargon. Blandt andet.
Offentlige myndigheder kan blive meget bedre til at skrive korte, klare og korrekte budskaber til borgerne. Men man skal huske, at modtageren ikke kender forvaltningens daglige jargon. Blandt andet.
Foto: Søren Breiting, Ritzau Scanpix

Kommunen skal skrive, så det er til at forstå

Kommunen skal skrive, så det er til at forstå

To undervisere i Kommunikation og Formidling hos COK udgiver bog om at skrive forståeligt til borgerne. Læs her et uddrag.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Mange offentligt ansatte har svært ved at vælge mellem at skrive juridisk korrekt på den ene side og let læseligt på den anden. Men det er et kunstigt skabt dilemma; At skrive en korrekt faglig og juridisk i et professionelt og letforståeligt erfaringssprog kan sagtens lade sig gøre, pointerer Jes Vittingn og Annette Grandt, der begge underviser i Kommunikation og Formidling på COKs kommunomuddannelse og netop sammen har udgivet guiden 'Skriv bedre til borgerne'.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.