Gode lærer-elev-relationer er afgørende for børnenes læring og stressniveau, fastslår Louise Klinge. Det kræver et engageret personale.
Gode lærer-elev-relationer er afgørende for børnenes læring og stressniveau, fastslår Louise Klinge. Det kræver et engageret personale.
Foto: Lars Krabbe, Ritzau Scanpix

'Beslutningstagerne glemmer nogle gange, hvordan børn er'

'Beslutningstagerne glemmer nogle gange, hvordan børn er'

Børn skal mærke, at de er betydningsfulde for lærerne, ellers trives de ikke. Men det er folkeskolen ikke altid indrettet til, siger forsker.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Hvis ønsket om en bedre folkeskole skal blive en realitet, bør man blandt andet tage et kig på relationen mellem eleverne og de voksne lærere og pædagoger.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier