Billede

”Smart City er ren salgsretorik”

”Smart City er ren salgsretorik”

De byer, der går med på Smart City-bølgen, risikerer at skabe et stereotypt og udemokratisk system, advarer byudviklings­guruen Adam Greenfield. Vores borgerskab bør ikke gøres til et profitskabende produkt, mener han.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Hvis du sidder foran en skærm i loungen i Københavns Lufthavn, bliver dit ansigt målt og vejet, du bliver kategoriseret efter alder og køn, og de reklamer, der kommer op på skærmen vil være målrettet ud fra dig og de andre, der sidder i lokalet.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier