Heidelberg tjekker borgerne på Facebook

Heidelberg tjekker borgerne på Facebook

Massiv borgermodstand fik i 2010 den sydtyske kommune til at tænke kreativt. Nu bruger kommunen social medieovervågning til at vejre stemningen for den førte politik.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

De lærte det på den hårde måde i Heidelberg i 2010. Efter tre års planlægning med høringer, en arkitektkonkurrence og politiske diskussioner måtte ideen om at udvide det lokale konferencecenter droppes på grund af massiv modstand fra byens borgere. Tilbage stod kommunen med en regning på 22 millioner kroner brændt af på ingenting og en ordentlig lærestreg.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier