dknyt
doi
dkindkob
dkstillinger
dkteknik
dksocial
dksundhed

Derfor flopper offentlige sociale medier

Derfor flopper offentlige sociale medier

Danmark har tilsluttet sig en målsætning om større åbenhed, men dyre projekter med borgerinddragelse på nettet slår ofte fejl. Ny forskning peger på løsninger.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Det handler om at få borgerne i tale. Om at folk skal gå fra at være passive klienter til at bidrage med ideer, viden og løsningsforslag. Men kommunernes forsøg på at få kontakt med borgerne gennem sociale medier og diskussionsfora på nettet slår ofte fejl, og i nogle tilfælde har det kostet kommunerne dyrt.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

CVR: 31 88 59 57

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier