Kommunen.dk
MENU

Derfor flopper offentlige sociale medier

Derfor flopper offentlige sociale medier

Danmark har tilsluttet sig en målsætning om større åbenhed, men dyre projekter med borgerinddragelse på nettet slår ofte fejl. Ny forskning peger på løsninger.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Det handler om at få borgerne i tale. Om at folk skal gå fra at være passive klienter til at bidrage med ideer, viden og løsningsforslag. Men kommunernes forsøg på at få kontakt med borgerne gennem sociale medier og diskussionsfora på nettet slår ofte fejl, og i nogle tilfælde har det kostet kommunerne dyrt.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.