Budgetaviser skal sælge nedskæringer

Flere kommuner har valgt at formidle budget 2011 i avisform. Men er budgetavisen det fornuftige valg, når borgerne skal klædes på med tørre tal? Kommunen har spurgt to eksperter til råds.

 formidling

Af Redaktionen | [email protected]

Hvis Johann Gutenberg levede i dag, havde han formentligt udgivet Bibelen som elektronisk nyhedsbrev. Men på trods af digitaliseringen, iPads og verdensomspændende avisdød har flere danske kommuner igen i år valgt at lave såkaldte budgetaviser: Rigtige aviser, der skal sikre borgerne en grad af forståelse for de mange pinefulde nedskæringer, der kommer til at ramme alt fra vuggestuebørn til hjemmeplejere i 2011.

”Det er selvfølgelig en god ide, at informere borgerne om, hvad deres penge bliver brugt til. Men man skal passe på, at man ikke skyder gråspurve med kanoner,” siger Ole Munk, der har designet en stribe prisvindende aviser i ind- og udland. 

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på Kommunen.dk
Glemt kodeord?

Kommunikation

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57