I Allerød har udsatte borgere én fast kontaktperson i form af en plankoordinator, som sørger for, at hele den kommunale sagsbehandling spiller sammen.
I Allerød har udsatte borgere én fast kontaktperson i form af en plankoordinator, som sørger for, at hele den kommunale sagsbehandling spiller sammen.
Foto: Torben Klint, Ritzau Scanpix

‘Det er så banalt, at det er underligt at tænke på, at vi tidligere har arbejdet anderledes’

Frikommuneforsøget ‘Én borger, én plan’ er succesfuldt i Allerød. Men succesen giver også bøvl med it og kræver klar ledelse.

 dobbeltarbejde

Af Christian Olesen | [email protected]

Allerød Kommune river væggene ned.

Ikke i fysisk forstand, men i overført betydning mellem de afdelinger, der hjælper udsatte borgere.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på Kommunen.dk
Glemt kodeord?

Innovation

Social & sundhed

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57