Jobcentret spiller en central rolle for alle de borgere, som Én plan hjælper. Vives midtvejsevaluering bygger på spørgeskemaundersøgelser med svar fra 126 ledere og medarbejdere i de ni kommuner og på interviews med 132 borgere, ledere og medarbejdere.
Jobcentret spiller en central rolle for alle de borgere, som Én plan hjælper. Vives midtvejsevaluering bygger på spørgeskemaundersøgelser med svar fra 126 ledere og medarbejdere i de ni kommuner og på interviews med 132 borgere, ledere og medarbejdere.
Foto: Christian Lindgren, Ritzau Scanpix

It-systemer bremser kommunal nytænkning

Ufleksible it-systemer står i vejen for de fremskridt, ni kommuner gør for at hjælpe socialt udsatte. Det viser en evaluering fra Vive.

 én plan

Af Christian Olesen | [email protected]

Det er svært at tænke ud af boksen, når it-systemer tænker i kasser. Den udfordring sidder ni nordsjællandske kommuner med i frikommuneforsøget ‘Èn plan for en sammenhængende indsats sammen med borgeren’.

I forsøget arbejder kommunerne på tværs af deres interne afdelinger som jobcentret og socialområdet, for at hjælpe udsatte borgere, der for eksempel er arbejdsløse og har sociale udfordringer på samme tid. Det kræver, at sagsbehandlere koordinerer og kommunikerer på tværs, så kommunen kan lave én samlet handleplan for borgeren.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på Kommunen.dk
Glemt kodeord?

Innovation

Social & sundhed

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57