Politik fra rødderne
Jobcentret spiller en central rolle for alle de borgere, som Én plan hjælper. Vives midtvejsevaluering bygger på spørgeskemaundersøgelser med svar fra 126 ledere og medarbejdere i de ni kommuner og på interviews med 132 borgere, ledere og medarbejdere.
Foto: Christian Lindgren, Ritzau Scanpix

It-systemer bremser kommunal nytænkning

Ufleksible it-systemer står i vejen for de fremskridt, ni kommuner gør for at hjælpe socialt udsatte. Det viser en evaluering fra Vive.

 én plan

Af Christian Olesen | [email protected]

Det er svært at tænke ud af boksen, når it-systemer tænker i kasser. Den udfordring sidder ni nordsjællandske kommuner med i frikommuneforsøget ‘Èn plan for en sammenhængende indsats sammen med borgeren’.

I forsøget arbejder kommunerne på tværs af deres interne afdelinger som jobcentret og socialområdet, for at hjælpe udsatte borgere, der for eksempel er arbejdsløse og har sociale udfordringer på samme tid. Det kræver, at sagsbehandlere koordinerer og kommunikerer på tværs, så kommunen kan lave én samlet handleplan for borgeren.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 295 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Innovation

Social & sundhed


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57