Kommunen.dk
MENU
Børn, skoler og kommuner er forskellige, men kan ikke desto mindre lære meget af hinandens erfaringer, skriver chefkonsulent Susanne Harder, der har siddet med i Program for læringsledelse for COK.
Børn, skoler og kommuner er forskellige, men kan ikke desto mindre lære meget af hinandens erfaringer, skriver chefkonsulent Susanne Harder, der har siddet med i "Program for læringsledelse" for COK.
Foto: Mads Jensen, Ritzau Scanpix

Studie af 240 skoler afdækker otte forudsætninger for forandring

Studie af 240 skoler afdækker otte forudsætninger for forandring

Forandring skal stå solidt og ikke bygge på udviklingsprojekter med en slutdato. Byg fremtidens folkeskole på data og praksiskendskab, skriver COK-konsulent.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Siden 2015 har COK deltaget i det omfattende forsknings- og udviklingsprojekt "Program for Læringsledelse", hvor vi sammen med Aalborg Universitet, 13 danske kommuner og støttet af A.P. Møller Fonden har arbejdet for at bidrage til udviklingen af den danske folkeskole. Programmet indeholdt blandt andet en række forskellige kompetenceudviklingsaktiviteter, som COK, Cener for  med mangeårigt fokus på kommunal kompetenceudvikling har stået i spidsen for. Nu er programmet afsluttet, og især otte vigtige pointer står lysende klart:

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.