Politik fra rødderne

Når særtransporterne ruller gennem landskabet, har de i de fleste tilfælde krævet længere tids research og ventetid i forbindelse med de tilladelser, som virksomhederne skal søge - ofte hver eneste gang, der skal fragtes store sager.
Når særtransporterne ruller gennem landskabet, har de i de fleste tilfælde krævet længere tids research og ventetid i forbindelse med de tilladelser, som virksomhederne skal søge - ofte hver eneste gang, der skal fragtes store sager.
Foto: Ritzau Foto

Vis transportørerne, hvor der må køres

Dansk Erhverv sender en bøn til en lang række af landets kommuner; det er tid til et opgør med lang sagsbehandling og administrativt bøvl, når det gælder klassifikation af de kommunale veje.

 transport

Af Jens Holm | [email protected]

Kørsel med særtransporter kræver i dag tilladelse på tilladelse, inden de tunge vognsæt kan sendes afsted mod deres destination. Mange kommuner har nemlig ikke været særligt flinke til at få kortlagt deres gamle broer og vejnet, lyder det fra Dansk Erhverv.

- Vi ved ikke, hvad vejene kan holde til. Det betyder, at det skal man ud og vurdere for hver rute. Her ville det være rigtig smart, hvis vi kunne se oplysningerne i en central database, der for hver vej i Danmark indeholdt oplysninger om, hvor meget belastning de kunne klare - det ville være drømmescenariet, siger Jesper Højte Stenbæk, der er fagchef for transport og infrastruktur hos Dansk Erhverv.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Log ind på
Glemt kodeord?

Land & by

Teknik & miljø


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57