Kommunen.dk
MENU
Jo flere annoncer partierne har købt i de lokale medier, desto større og bredere bliver dækningen af lokalvalget, skriver Maria Steno.
Jo flere annoncer partierne har købt i de lokale medier, desto større og bredere bliver dækningen af lokalvalget, skriver Maria Steno.
Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Debat/ Valgkamp kan afgøre lokalavisers fremtid

Debat/ Valgkamp kan afgøre lokalavisers fremtid

20. feb. 2021
Maria Steno
MARIA STENO
KOMMUNIKATIONSDIREKTØR, TIDLIGERE KOMMUNALPOLITIKER I RUDERSDAL SAMT BESTYRELSESMEDLEM I
KOMPONENT
Email
Lokale partiafdelinger bærer et ansvar for de regionale dagblades og lokalavisers overlevelse og demokratiske gennemslagskraft, skriver Maria Steno.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Hver fjerde, jeg gentager; hver fjerde ugeavis er lukket indenfor de seneste ti år. Og hver fjerde lokalredaktion på dagbladene er nedlagt. Coronakrisen har fået salget af annoncer til at styrtdykke. Valgkampen kan forstærke den udvikling; i værste fald mister nogle kommuner helt den lokale nyhedsdækning. Det er kritisk og kræver lokalpolitisk handling. 

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.