Valgforsker om stop for politiske annoncer: Det tager os ikke tilbage til stenalderen
Politiske annoncer på sociale medier har været en måde at målrette budskaber til konkrete vælgergrupper. Nu må partierne tilbage til gamle dyder.
Valgforsker om stop for politiske annoncer: Det tager os ikke tilbage til stenalderen
Politiske annoncer på sociale medier har været en måde at målrette budskaber til konkrete vælgergrupper. Nu må partierne tilbage til gamle dyder.

Stoppet for brug af politiske annoncer på Metas platforme kommer ikke til fundamentalt at ændre vælgeradfærden ved den kommende valgkamp, mener forsker.
Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele Kommunen.dks artikler internet til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele Kommunen.dks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på kommunen.dk
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.