Sms-klippekort modarbejder digitalisering

Sms-klippekort modarbejder digitalisering

Efter seks måneder er sms-klippekort ugyldige, og det skader både forbrugerne og ambitionen om øget digitalisering, lyder kritikken fra Socialdemokraterne og Forbrugerrådet

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Sms-klippekort udløber efter seks måneder, mens almindelige klippekort ikke har nogen udløbsdato. Da Metroselskabet og trafikselskaberne i hovedstadsområdet lancerede sms-klippekort sidste år, var det som et pilot projekt, der skulle vise, om forbrugerne var klar til at tage det mobile klippekort til sig. Men nu vil trafikselskaberne alligevel ikke ændre på vilkårene, og det er ikke rimeligt, mener Socialdemokraternes it- og teleordfører Trine Bramsen.

Interesseret i et abonnement? – klik her

ANDRE ARTIKLER
Kommunen.dk

Redaktion Aarhus
Mejlgade 48 C, st. tv.
8000 Aarhus C

Redaktion København
Christiansborg, lok 3.044
1240 København K

Administration
Havnebryggen 5
3740 Svaneke
+45 46 35 33 43

Annoncesalg
+45 51 92 24 37

Pressenævnet
DK Medier er fællesnavnet for nyhedstjenesterne Kommunen.dk og DK Nyt samt en lang række fagportaler
DK Medier