Politik fra rødderne

Sms-klippekort modarbejder digitalisering

Efter seks måneder er sms-klippekort ugyldige, og det skader både forbrugerne og ambitionen om øget digitalisering, lyder kritikken fra Socialdemokraterne og Forbrugerrådet

 forskelsbehandling

Af Camilla Boyhus Madsen | [email protected]

Sms-klippekort udløber efter seks måneder, mens almindelige klippekort ikke har nogen udløbsdato. Da Metroselskabet og trafikselskaberne i hovedstadsområdet lancerede sms-klippekort sidste år, var det som et pilot projekt, der skulle vise, om forbrugerne var klar til at tage det mobile klippekort til sig. Men nu vil trafikselskaberne alligevel ikke ændre på vilkårene, og det er ikke rimeligt, mener Socialdemokraternes it- og teleordfører Trine Bramsen.

- Set fra et politisk perspektiv er det rigtigt ærgerligt, at trafikselskaberne ikke skubber til digitaliseringen. Med den forskelsbehandling motiverer de ikke folk til at tage de digitale løsninger til sig, for så er der ikke nogen fordel, tværtimod. Og det er rigtig ærgerligt, for det er den vej, vi går - vi skal være mere og mere digitale, siger hun.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Teknik & miljø


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57