Politik fra rødderne

Sådan kan kommuner tiltrække private virksomheder

Økonomi- og indenrigsministeren gør i et udvalgssvar rede for, hvilke tangenter kommuner kan spille på for at lokke virksomheder til egnen

 midler

Af Sine Riis Lund | [email protected]

Markedsføring synes at være et af kommunernes bedste kort, når de vil trække flere virksomheder til kommunen. I hvert fald efter de almindelige kommunalretlige grundsætninger om kommuners opgavevaretagelse.

- Markedsføring af kommunen kan således være et nødvendigt led i kommunens opgavevaretagelse, blandt andet med henblik på at tiltrække arbejdskraft til kommunen og øge borgeres og virksomheders opmærksomhed på kommunen, skriver økonomi- og indenrigsminister Margrethe Vestager (R) til Folketingets Kommunaludvalg, hvor hun svarer på et spørgsmål om, hvilke muligheder en kommune har for at tiltrække virksomheder til kommunen.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Andet


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57