Politik fra rødderne

Rapport: Pisk kan hjælpe digitaliseringen på vej

Kommuner skal gøre som lufthavne og bankfilialer, hvis de effektivt vil flytte borgere fra papiret til computerskærmen

 digitalisering

Af Niels Krogh Søndergaard | [email protected]

Borgerservicecentre, der lukker tidligt, men hvis ansatte - i åbningstiden - møder folk med åbne arme, er en model der virker til at lokke borgere over på computeren.

I dag udkommer en ny rapport fra Center for Digital Forvaltning (CEDI). Den forsøger at skabe overblik over, hvilke strategier der virker og ikke virker for at få borgerne til at bruge nettet i stedet for skranken hos kommunen.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

It

Kommunikation


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57