Kommunen.dk
MENU
Ombudsmand Niels Fenger har afgjort at en kommune om nødvendigt skal udbetale ydelser i kontanter. Det står ikke lige tydeligt alle steder.
Ombudsmand Niels Fenger har afgjort at en kommune om nødvendigt skal udbetale ydelser i kontanter. Det står ikke lige tydeligt alle steder.
Foto: Tom Ingvardsen/BAM/Ritzau Scanpix

Klumme/ Rådne links. Når digitalt udsatte opgiver kommunen

Klumme/ Rådne links. Når digitalt udsatte opgiver kommunen

23. jun. 2024
Anders Kjærulff
ANDERS KJÆRULFF
TEKNOLOGIKRITIKER, ETIKHACKER OG JOURNALIST,
AFLYTTET.DK
Email

Dette er et debatindlæg og udtrykker alene skribentens holdninger.
Har du selv et debatindlæg inden for Kommunen.dk’s interesseområder, kan du sende det til debatognavne@ kommunen.dk

Når vi bygger et demokrati på algoritmer og data, er det meget vigtigt, at vi kan stole på det, der står på hjemmesiderne og ikke mindst: det der stod der før.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Vidste du, ærede læser, at der hvert år er godt 400.000 danskere, der indenfor det seneste år har opgivet at få en ydelse fra stat, kommune eller region, udelukkende fordi kontakten var digital? At de simpelthen har opgivet at komme igennem borger.dk, sundhed.dk eller en af de andre digitale portaler, hvis gnistrende små døre først skal åbnes med MitID, før man kan komme til at bede om noget, man har ret til? Det er otte pct. af danskerne over 18 år!

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.