Kommunen.dk
MENU
Der findes både store influencere med mange tusind følger og mikroinfluencere med et par tusind følgere. De optræder ofte på det sociale medie Instagram, men har også kanaler som Facebook og podcast.
Der findes både store influencere med mange tusind følger og mikroinfluencere med et par tusind følgere. De optræder ofte på det sociale medie Instagram, men har også kanaler som Facebook og podcast.
Foto: Jakob Eskildsen, Ritzau Scanpix

Kommuner kigger København over skulderen

Kommuner kigger København over skulderen

Odense, Aarhus, Aalborg og Randers kommuner tøver med at bruge influencere, fordi erfaringerne er få. Derfor kigger de nu mod København, men stiller fortsat spørgsmålstegn ved influencernes troværdighed.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Mens København hyrer influencere til at gøre reklame for forskellige kommunale tiltag, venter andre store kommuner lidt med at følge efter. Flere steder i landet lyder det, at erfaringerne er for sparsomme, og at der endnu ikke har været den oplagte anledning. 

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.