Politik fra rødderne

Der findes både store influencere med mange tusind følger og mikroinfluencere med et par tusind følgere. De optræder ofte på det sociale medie Instagram, men har også kanaler som Facebook og podcast.
Der findes både store influencere med mange tusind følger og mikroinfluencere med et par tusind følgere. De optræder ofte på det sociale medie Instagram, men har også kanaler som Facebook og podcast.
Foto: Jakob Eskildsen, Ritzau Scanpix

Kommuner kigger København over skulderen

Odense, Aarhus, Aalborg og Randers kommuner tøver med at bruge influencere, fordi erfaringerne er få. Derfor kigger de nu mod København, men stiller fortsat spørgsmålstegn ved influencernes troværdighed.

 rækkevidde

Af Emma Oxenbøll | [email protected]

Mens København hyrer influencere til at gøre reklame for forskellige kommunale tiltag, venter andre store kommuner lidt med at følge efter. Flere steder i landet lyder det, at erfaringerne er for sparsomme, og at der endnu ikke har været den oplagte anledning. 

Men det betyder ikke, at kommunerne afviser at bruge influencerne, når den rette opgave byder sig.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Log ind på
Glemt kodeord?

Kommunikation


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57