Nanna Elizabeth Hovgaard (tv.) og Josephine Kuhn (th.) laver sammen podcasten Fries Before Guys, der handler om at være ung kvinde i 20’erne på godt og ondt. De to har blandt andet været sponsoreret af tøj- og undertøjsmærket Organic Basics, men man kunne i efteråret høre dem gøre reklame for Københavns Kommunes ordning for sortering af husholdningsaffald.
Nanna Elizabeth Hovgaard (tv.) og Josephine Kuhn (th.) laver sammen podcasten Fries Before Guys, der handler om at være ung kvinde i 20’erne på godt og ondt. De to har blandt andet været sponsoreret af tøj- og undertøjsmærket Organic Basics, men man kunne i efteråret høre dem gøre reklame for Københavns Kommunes ordning for sortering af husholdningsaffald.
Foto: Emma Sejersen, Ritzau Scanpix

Er Nanna og Josephine de rigtige til at udbrede kommunale budskaber?

Sidste år betalte tre forvaltninger i København i alt en kvart mio. kr. for at bruge influencere i kampagner. Det er sundt at eksperimentere med nye kanaler, lyder det fra ekspert, men det er stadig ukendt grund.

 firstmover

Af Emma Oxenbøll | [email protected]

- Hvorfor har du ikke sorteret skrald, spørger Josephine Kuhn sin medvært på podcasten Fries Before Guys, Nanna Elizabeth Hovgaard.

- Jeg synes, det er meget svært at smide ting andre steder hen end i restaffald, fordi jeg har manglet konkret viden. Jeg har også tænkt over, hvordan jeg skulle sortere, når jeg bor i en lille lejlighed på 57 kvadratmeter, indtil jeg fandt ud af, at man kan få 400 kr. i tilskud af Københavns Kommune til sit eget affaldssystem derhjemme, svarer hun.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på
Glemt kodeord?

Kommunikation


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57