Politik fra rødderne

Briter øger reklame-konkurrence

I Danmark forlænger storbyer reklameaftaler med 15 år, men i Storbritannien stopper de største selskaber nu den praksis for at åbne konkurrencen. 

 konkurrence

Af Redaktionen | [email protected]

Mens Aalborg og Aarhus kommuner har forlænget aftaler om byinventar for reklameplads med yderligere femten år, så sættes der nu en markant stopper for det i Storbritannien. De to store britiske aktører Clear Channel og JCDecaux har nemlig aftalt ikke længere proaktivt at få lokale myndigheder til at forlænge eksisterende kontrakter. Formålet er på sigt at øge konkurrencen til gavn for skatteyderne.

Aftalen gælder kontrakter, hvor kommunerne får udleveret og vedligeholdt byinventar mod at leverandøren får ret til at sælge reklameplads på udstyret.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Log ind på
Glemt kodeord?

Teknik & miljø

Økonomi


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57