Kommunen.dk
MENU

Briter øger reklame-konkurrence

Briter øger reklame-konkurrence

I Danmark forlænger storbyer reklameaftaler med 15 år, men i Storbritannien stopper de største selskaber nu den praksis for at åbne konkurrencen. 

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Mens Aalborg og Aarhus kommuner har forlænget aftaler om byinventar for reklameplads med yderligere femten år, så sættes der nu en markant stopper for det i Storbritannien. De to store britiske aktører Clear Channel og JCDecaux har nemlig aftalt ikke længere proaktivt at få lokale myndigheder til at forlænge eksisterende kontrakter. Formålet er på sigt at øge konkurrencen til gavn for skatteyderne.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.