Politik fra rødderne

Lokalpolitikere er uprofessionelle på sociale medier

Partiforeninger og deres kandidater satser stort på sociale medier i valgkampen. De er blevet dygtigere siden 2009 – men ikke dygtige nok, mener eksperterne.

 se mig

Af Benjamin Holst | [email protected]

Fra landsbytosser til bykonger: Lokalpolitikere har for alvor lagt valgkampen ud på de sociale medier. I Kommunens landsdækkende rundspørge til lokale partiformænd svarer 75 procent, at man benytter sig af nye strategier i valgkampen – og at disse fortrinsvis omfatter Facebook og Twitter.

- De sociale medier er blevet en naturlig del af vores hverdag. Det var de ikke på samme måde i 2009. I år bruger vi meget mere tid på at møde vælgere på gaden fremfor at bruge penge på annoncer i aviser. Vi bruger derimod meget tid de steder, hvor vi kan komme ud til mange mennesker, uden det koster noget særligt, skriver en af de i alt 205 partiformænd, der har valgt at deltage i Kommunens rundspørge.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

It


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57