Politik fra rødderne

Kommuner investerer i film og tv-serier

Antallet af kommuner, der støtter film- og tv-produktioner økonomisk som led i en brandingstrategi, er steget markant. Brandingekspert kalder det en naturlig udvikling.

 branding

Af Søren Engelbrecht | [email protected]

Der er en stigende tendens til, at især jyske og fynske kommuner investerer markedsføringskroner i film- og tv-produktioner. En undersøgelse foretaget af avisen Kommunen viser blandt andet, at syv jyske kommuner sammenlagt har investeret lidt over seks millioner kroner i film- og tv-produktioner, der er udkommet i 2015.

Det er især inden for de sidste fem-seks år, at kommunerne uden for hovedstaden er begyndt at kigge mod det store lærred. Indehaver af Koncept Marketing, Anette Christensen, ser det som en naturlig udvikling, at den kommunale branding er rykket over på filmmediet, når vi er i en tid, hvor urbanisering, digitalisering og storytelling er i højsædet.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Andet


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57