Politik fra rødderne
Hele klassen kan komme en tur til Katmandu - og stadig være hjemme til frokostpausen. Foto: Nathan Denette / Polfoto

Ikke bare porno og computerspil

Virtual reality var i 80’erne og 90’erne kendt for computerspil og drømmen om den perfekte pornofilm. Nu bruges teknologien til at forbedre dementes livsvilkår, give mere liv til undervisningen og en mere sikker træning af fremtidens kirurger.

 teknologi

Af Ronja Pilgaard | [email protected]

En skoleklasse fra Mårslet ved Aarhus bevæger sig sammen hen over en plads i Katmandu. De skal sammen med deres lærer Mette Herdis Jakobsen se en Buddha-statue. Uden for sner det, men eleverne har det lunt og rart. For de er både i Katmandu, men også indenfor. Hvordan kan det lade sig gøre?

Eleverne sidder fysisk i vante omgivelser på Mårslet Skole, men i den virtuelle verden er de i Katmandu. På øjnene af hver elev sidder små papkasser med smartphones i, de såkaldte Google Cardboard, der mimer en virtuel reality-oplevelse for meget få midler.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

HR & uddannelse

It

Social & sundhed


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57