Kommunen.dk
MENU
En eksemplarisk gennemført proces, synes du selv. Intentionen var inddragelse og dialog, men bagefter er der stadig noget der skurrer. Var det spild af kræfter og ressourcer? Hvad gik galt?
En eksemplarisk gennemført proces, synes du selv. Intentionen var inddragelse og dialog, men bagefter er der stadig noget der skurrer. Var det spild af kræfter og ressourcer? Hvad gik galt?
Foto: Simon Skipper/Gonzales Photo/Ritzau Scanpix

Klumme/ Hvor langt kommer man egentlig med gode intentioner?

Klumme/ Hvor langt kommer man egentlig med gode intentioner?

26. jun. 2024
Jan Henriksen
JAN HENRIKSEN
VICEDIREKTØR
KOMPONENT
Email

Dette er et debatindlæg og udtrykker alene skribentens holdninger.
Har du selv et debatindlæg inden for Kommunen.dk’s interesseområder, kan du sende det til debatognavne@ kommunen.dk

Forskellen mellem hvordan man opfatter sig selv, og hvordan andre opfatter en, er et velkendt fænomen, når ledelse rammer ved siden af. Det er lederens skyld.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Jeg vil vædde på, at du kan nikke genkendende til den fortælling fra praksis, jeg nu vil dele. En fortælling om, at vi som ledere synes, vi gør og siger det rigtige, mens omgivelserne er af en helt anden opfattelse. Det er desværre et velkendt fænomen i ledelse, og forskningen viser desværre, at det ofte er lederens egen skyld.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.