Politik fra rødderne

Frustration på Kystbanen

Driften på Kystbanen er elendig. Nu vil transportministeren have ekstern bistand til at undersøge problemerne, men det kniber med tålmodig heden på strækningen. 

 transport

Af Mia Tang | [email protected]

Alle kan blive enige om, at hverken rettidighed, information eller service er god nok på Kystbanen. Hvert år benytter 20 mio. passagerer togstrækningen. På nærmest daglig basis kigger de langt efter toget både morgen og aften, og næsten lige så hyppigt får de ingen information om, hvorfor toget er forsinket eller aflyst. 

Borgernes frustration er så markant, at fire borgmestre på strækningen nu har skrevet til transportminister Lars Barfoed (K) for at få en løsning på problemerne. Siden januar har ruten været drevet af DSB i samarbejde med det engelske firma First, men det har været en slem skuffelse, siger Fredensborgs borgmester, Olav Aaen (V).

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Teknik & miljø


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57