Kommunen.dk
MENU
MitID fik en meget svær start som afløser for NemID, men en del af besværet og presset på kommunernes borgerservice kunne være undgået, hvis Digitaliseringsstyrelsen havde gjort mere ud af brugertilfredshedsundersøgelser inden lanceringen, mener eksperter.
MitID fik en meget svær start som afløser for NemID, men en del af besværet og presset på kommunernes borgerservice kunne være undgået, hvis Digitaliseringsstyrelsen havde gjort mere ud af brugertilfredshedsundersøgelser inden lanceringen, mener eksperter.
Foto: Christian Lindgren/Ritzau Scanpix

Brugervenlighedstest kom for sent og blev ignoreret før MitID-kaos

Brugervenlighedstest kom for sent og blev ignoreret før MitID-kaos

Eksperter ryster på hovedet ad Digitaliseringsstyrelsens forarbejde - staten og kommunerne endte med at betale millioner for mislykket lancering.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Den endelige overgang fra NemID til MitID måtte udskydes i fire måneder, og kommunerne måtte afsætte ressourcer for et trecifret millionbeløb for at hjælpe borgere, som løb ind i problemer med at håndtere overgangen.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.