Politik fra rødderne

Miljøkampagne er et hit på Facebook

'Brug en sjat mindre' har fanget borgernes opmærksomhed. Facebooktilslutningen er nu lige så stor som til Ungdommens Røde Kors

 miljø

Af Thea Storm Pedersen | [email protected]

HOVEDSTADEN: 'Brug en sjat mindre'. Det budskab er gået rent ind hos tusindvis af de danske Facebook-brugere, der har tilsluttet sig Lynettefællesskabets kampagne: Kampagnesitet har haft knap 40.000 besøgende og 6.167 likes og har til formål at gøre opmærksom på, at mindre brug af sæbe gavner vandmiljøet - og dermed også badevandet. Til trods for at kampagnen kun foregår i hovedstadsområdet, er tilslutningen på niveau med facebook-sites for Ungdommens Røde Kors og Danmarks Indsamlingen.

- Det er fantastisk, at interessen for kampagnen er så stor. Vi lavede en konkurrence for at skabe trafik på sitet, men det har vist sig slet ikke at være nødvendigt. Budskabet har i sig selv været motivationsfaktor og tiltrukket folk til sitet, idet vi har fået langt flere likes end konkurrencedeltagere. Flere brugere på Facebook har endda efterspurgt, at kampagnen blev landsdækkende, siger Torben Knudsen, direktør i Lynettefællesskabet. Han ser kampagnen som et eksempel på et vellykket samarbejde på tværs af kommuner.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Kommunikation


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57